Sunday, November 4, 2007

اصالت ذاتی نوشتن

علاوه بر دو پست قبل چیز دیگری هم در کتاب "اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر" برام بسیار جالب بود
هدف من در زندگی اینه که کاری بکنم ،یکی دیگه میتونه هدفش این باشه که گزاره ای جدید بفهمه و دیگری اینکه احساسی تازه داشته باشد.ظ
مصاحبه ای آخر کتاب با سارتر هست که این احساس را به آدم منتقل میکنه که هدف او "نوشتن" بوده است،تا حالا به اینکه نوشتن میتونه این قدر مهم باشه فکر نکرده بودم.از این لحظه وبلاگ ها دارای ارزشی ذاتی میشوند.ظ
نکته ی جالبی که در باره ی نوشتن میگه اینه که معتقده جالب نیست درباره ی حقیقت مستقل از گوینده صحبت کرد.زیرا این کار یعنی حذف افراد و اشخاص از از دنیایی که در آن زندگی میکنیم و اکتفا به حقایق عینی.فلان کس میتواند به حقایق عینی برسد بی آنکه به حقیقت خود دست یافته باشد.اما اگر قرار است علاوه بر ذهنیات از عینیت زندگی سخن بگوییم .آنگاه باید بگوییم:"من قلم به دست میگیرم ،اسمم این است و اینست آنچه فکر میکنم".کار نویسنده این است که با سخن گفتن به تمامی از خود ،به تمامی از جهان سخن بگوید.ظ

4 comments:

Anonymous said...

سلام!من نمی دونم تو این محیط خیلی بسیار روشنفکرانه چه جور باید حرف زد.من به زبون ابادی خودمون می گم تو می تونی جهت حفظ ابرو ترجمه یا تحریف و تلیخص و یا اصلا از صفحه ی روزگار محوش کنی!
اولا دختر خوب!تو این مملکت کی به قانون پایبند که من بخوام به بند 4 ایین نامه ی نمی دونم چی چی پا ببندم.اگه راستی راستی قانونه خب ی کاری می کردن اصن نشه حذف کرد...فعلا که ما می کنیمو مشکلی هم نمی بینیم...حالا شما اگه مشکلی داری..در خدمتیم!
صانییندش ...ما سر حرف اولمون هستیم ...فقط خواستیم علنی نشه بر چه کاریم...الانشم داریم همون کارو می کنیم برادر!شنونده باید عاقل باشه که خدا رو شکر هست ..بیش از مقدار لازم...
دیگه حرفی نیست جز اینکه ما خودمون به اب و اتیش زدیم اون پست کامنت دونی دار نشد...شرمنده!
بیسوادیه و شور و اشتیاق فراوان برای استفاده از طکنلجی

Anonymous said...

سلام. نميدونستم وبلاگ دارين. خيلي برام جالب بود. كامنتهايي كه براي بچه ها ميذاشتيم، معمولا خوندني بود و مي خواستم بهتون پيشنهاد كنم كه وبلاگ بنويبسيد و الان كه ديدم اين كارو مي كنين خيلي خوشم اومد. موفق و شاد باشيد.

Anonymous said...

اون كامنت رو من نوشتم : محمود مقدسي.

afra said...

hozure shoma baese delgarmiye mast...hamayesh